De Volkswagen Golf Bluemotion werd dus hetzelfde uitgerust als haar grote zus, de VW Passat Bluemotion, meer bepaald met de 1.9 TDI-motor van 105 pk en 250 Nm. De motor, bijgewerkt op het vlak van stationair draaien (verminderd) en geflankeerd door filters, zorgt voor een besparing van meer dan een halve liter diesel per 100 km en stoot daarbij 16 gram minder koolstofdioxide uit. Laten we niet vergeten dat de Golf Bleumotion met een P-Tronic bak verhoogd kan worden tot 143 pk en 321 Nm en daarbij nog meer in verbruik uitspaart! Zo kan de 190 km/u, topsnelheid waarop deze VW Golf is afgesteld, nog sneller bereikt worden (alleen in Duitsland). Op esthetisch vlak zal een kennersoog de wijzigingen opmerken in het radiatorrooster en de onderbouw, die tevens het luchtpenetratie-coëfficiënt van de Golf Bleumotion ten goede komen: 0,30 ten opzichte van 0,32 bij een klassieke Golf. Het zit hem allemaal in de nuance... |
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.