Het seizoen 2009 van de VW Fun Cup staat in het teken van verandering. Een verandering van naam die een verandering van motor met zich meebrengt. Met de aanname van zijn nieuwe naam « VW Fun Cup BlueMotion TDI », neemt de competitie een beslissende wending. Ook al zullen ze nog steeds de baan op kunnen, de benzinemotoren zullen benadeeld zijn want ze bieden minder acceleratievermogen, ze trekken minder snel op en hun topsnelheid ligt lager dan die van de nieuwe diesel. Deze laatste is de 1.9 TDI van 150 pk en 200 Nm, een verlode viercilinder met een specifieke, verlode en onaantastbare beheerscomputer. Door te kiezen voor deze motor peppen de organisatoren de prestaties van de voertuigen op. Zo zetten ze zich eveneens op één lijn met de evolutie in het wagenpark en verminderen ze de risico's die verbonden zijn aan de race (brand). Hun keuze heeft ook een ecologische inslag. De vervuiling zal met 25 % teruggedrongen worden (roetfilters en CO2-vermindering), de decibels met 40 % (van 95 tot 82 dB) en het brandstofverbruik met 31 % (van 29 tot 20 l/h). |
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.