• Zoek een box :
  • Zoeken
  • Testimonials

    Autocoureur Pierre-Yves Corthals heeft een bevoorrechte band met de powerboxen van P-Tronic. Lange tijd...

    Meer lezen

    De Belgische Federale Politie test de toegevoegde P-Tronic powerbox in een anonieme wagen.

    Meer lezen

    WK-rally-piloot François Duval test de P-Tronic powerbox op een Ssangyong Rexton RX 270 XDI 185 pk.

    Meer lezen

    Test op de P-TronicPT-A-76022 powerbox op de BMW 330d 204 pk van André Delhez, commercieel directeur.

    Meer lezen
     
    Op Alfa Stelvio Q4 280 pk: je vergeet dat het een SUV is!

    Ik zal niet verbergen dat de aankoop van de powerbox voor mijn Alfa Romeo Stelvio Q4 280 pk een bevlieging was. De motor is zeer krachtig en geeft me veel voldoening. Maar je weet hoe het gaat. 280 pk is goed. Maar de 344 pk die u aankondigt is nog beter! Dus ik laat me verleiden en ik heb er geen spijt van! Niet alleen is het aangepaste vermogen ongelooflijk geworden, maar de hoeveelheid koppel doet me volledig vergeten dat ik een suv rijd. Ik kan mijn vriend Sergio niet genoeg bedanken om met mij over jou te praten.

    Karl G., Augsbourg

     
    De powerbox optimaliseert de relaunch van de Renault Clio 1.3 TCE 130 pk

    Nadat ik mijn dealer een paar originele elektronische problemen had laten oplossen, kon ik eindelijk profiteren van mijn Renault Clio 1.3 TCE 130 pk, maar ik moest al snel de feiten onder ogen zien: het te lage koppel straft de herlanceringen. Op advies van een vriend heb ik je powerbox gekocht, ook al was ik nogal sceptisch. Eerlijk gezegd: het is het beste!!! Mijn Clio is een echte sportwagen geworden. De versnellingsbak is ook zeer goed gekalibreerd om met de EDC-versnellingsbak te werken, wat in het begin een van mijn angsten was. Bovendien heb ik mijn brandstofverbruik verlaagd tot 6,1 L/100 km. Dus ik ben erg tevreden met de eenheid.

    Régis, A. Saint-Gall

     
    Meer koppel, minder verbruik in Claas Ares 816

    De powerbox is super efficiënt op mijn Claas Ares 816 156 pk trekker. Ik heb meer koppel bij lage toerentallen, geen versnelling bij het schakelen en een lager brandstofverbruik. Kortom, allemaal positieve dingen! Deze booster is echt superieur aan de box van een concurrent die ik op een van mijn andere tractoren heb geïnstalleerd. Ik raad de P-TRONIC merkboosters aan

    Laurent B, Simencourt

     
    Betere herstarten voor de Renault Clio IV 0,9 TCE 90

    Met uw powerbox is de 0,9 TCE 90 pk van de Clio veel krachtiger. Persoonlijk waardeer ik vooral het extra koppel, wat betekent dat ik niet meer moet terugschakelen om uit de bochten te accelereren of om mijn snelheid op de heuvels te houden. Ik zou zeggen dat hij dat het meest miste.

    Frédéric B., Carcassonne

     
    1,5 l/100 minder brandstofverbruik op Ford Ranger 3.2

    Ik heb uw box gekocht om het brandstofverbruik van mijn Ranger 3.2 TDCI te verminderen. Ik verwachtte beter, maar ik ging van 10,5 l naar ongeveer 9 l toch. Aangezien ik 30.000 per jaar verdien, zal ik het in iets meer dan een jaar hebben afgeschreven, wat niet slecht is.

    Emile C., Arlon

     
    Op Ford Ranger Raptor 213 pk: de powerbox verandert het spel...

    Ik hou van mijn Ranger Raptor, maar ik hoopte op een optreden in lijn met zijn uiterlijk. Maar in gebruik blijkt de 213 pk 2.0 net genoeg te zijn... Een vriend van mij heeft je powerbox aanbevolen en ik moet toegeven dat het het spel volledig verandert als het gaat om de prestaties! Nu hou ik hem altijd onder het pedaal, wat waarschijnlijk ook verklaart waarom de motor minder luidruchtig is. Het feit dat de box op alle 6 rijmodi werkt is ook zeer merkbaar. Dat is het, ik wilde mijn getuigenis geven. Nog een prettige dag.

    Cédric V., Montpellier

     
    Opinie powerbox Ford Ranger 3.2 TDCI

    Mijn eerste nieuwe auto! Mijn vorige auto was een sportwagen maar het gezin/werk hebben me in de richting van de Ford Ranger 3.2 TDCI 200 pk Wildtrack (dubbele cabine) gedreven. De verhouding gewicht/vermogen deed me een beetje huiveren en het verbruik was niet om over naar huis te schrijven. Maar goed, bij een voertuig van dat kaliber mag je geen mirakels verwachten. En toen vertelde mijn concessiehouder me over P-Tronic. Ik heb wat op hun website rondgekeken en daar stonden toch wel zeer indrukwekkende cijfers te lezen! Dat wilde ik natuurlijk met eigen ogen zien... Bovendien moet mijn wagen regelmatig een aanhangwagen met paarden trekken. Ongelofelijk, ik voel zelfs niet dat ik een aanhanger meeheb. De wagen reageert soepeler en sneller. Ik heb een afspraak gemaakt voor een test op de dynamometerbank en dit is het resultaat: + 45 pk en + 101 Nm koppel. Bijna zo goed als de cijfers die ze zelf aangeven (+52 pk en + 92 Nm). Een erg tof team met kennis van zaken. Ik heb kennis kunnen maken met Christophe (voormalig ingenieur bij BMW). Wat een team!

    Georges M., Chalaines (Frankrijk)

     
    Mijn Golf V TDI 105 heeft koppel te over!

    Als tevreden eigenaar van een VW Golf 5 TDI 105 uit 2004 met 184.000 km op de teller, heb ik beslist te investeren in een externe herprogrammatie van P-Tronic. En ik kan u wel zeggen dat ik mijn wagen nog niet meteen naar schroothandelaar zal brengen. Hij draait weer als nieuw en heeft koppel te over!!! Bedankt voor uw geduld en voor uw goede raad. Ik had meteen bij u moeten bestellen, maar aangezien mijn budget nogal beperkt was, heb ik eerst een powerbox van een ander merk geprobeerd... U had me nochtans verwittigd. Gelukkig hebben ze me na 6 maanden nog terugbetaald...

    Georges R., Le Puy-en-Velay (Frankrijk)

     
    Ik had een Octavia 1.6 110 pk maar ik wilde meer

    Ik heb omwille van de prijs-prestatieverhouding voor deze Octavia 1.6.110 pk gekozen. Helaas is de motor wat luidruchtig als hij koud is en zijn de versnellingen vrij traag. Hij heeft hetzelfde motorblok als de 105 en met het aangepaste toerental win ik 5 pk.
Maar om de Greenline-motor ten volle te kunnen benutten, wilde ik nog meer, want ik wist dat er een reservevermogen was om nog meer te winnen. En dus heb ik contact opgenomen met P-Tronic. Mijn concessiehouder zei dat ze met hun powerbox de programmering van de motor konden bijstellen. Heel eenvoudig om zelf te monteren. Het verdict is simpel: ik heb het gevoel met een TDI 2.0 te rijden terwijl ik minder dan 4 L/100 Km verbruik!

    Hans A. (Leuven)

     
    Op een geleasede BMW 318d 143 pk

    Eigenaar van een 318dA M sport 143 pk. Leasewagen. Ik durfde de powerbox niet meteen te plaatsen.
Ik moest de hele tijd in sportmodus rijden om koppel te hebben en te kunnen optrekken. De auto is toch vrij zwaar. Ik heb daarom opnieuw contact met P-Tronic opgenomen (ik heb al 3 auto's met hun materiaal) om te weten of ik een kit op een leasewagen kon monteren. Ze hebben me uitgelegd dat hun systeem geen enkel spoor achterlaat. Ik heb dit gecontroleerd en het klopt. Daarna heb ik de P-Tronic powerbox van mijn serie 1 gehaald en in 2 minuten in de leasewagen gemonteerd. Hij gaat nu echt betere in de bochten, reageert ogenblikkelijk en inhalen is dolle pret geworden.

    Jurgo (Utrecht)

     
    Toyota Hilux VIII 2.4 D-4D: prestaties en lager brandstofverbruik

    Wat een verschil op de Hilux VIII 150 pk ! Uw powerbox compenseert voor een groot deel de gewichtstoename van het model en vooral de oorspronkelijke vermogensdaling. Tot slot, ik vind sensaties in mijn pick-up en een redelijke consumptie, dank u.

    Steve H., Blois

     
    De powerbox die de Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 pk een make-over geeft

    Ik heb voor mijn Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 pk een powerbox van uw merk gekocht en ik wilde u laten weten wat ik ervan vind. De verkoper had me de powerbox aangeraden omdat de motor bij laag toerental te zwak was en te weinig vermogen had ten opzichte van het gewicht van de QQ. Met de powerbox merk je daar niets meer van! Het is nu niet alleen veel aangenamer rijden, maar ik ben ook onder de grens van 8 l per 100 km geraakt, wat voorheen ondenkbaar was en al zeker bij meer dan 130 km/uur, want dan is de TCE 115 van nature bijzonder gulzig. Bedankt ptronix!

    Alain F., Fallais - Braives (België)

     
    Een VW Passat 2.0 TDI 150 pk die nu nog beter rijdt

    Ik zou liegen als ik zei dat de 2.0 TDI 150 pk van de Passat geen goede motor was. Hij trekt vrij indrukwekkend op, ik zou zelfs zeggen dat hij zelden teleurstelt. Maar wij zuiderlingen, wij willen altijd nog net iets meer... en dus heb ik jullie powerbox gekocht. Echt niet te geloven. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn gezinswagen een raceauto is geworden! En ondanks mijn "sportieve" rijstijl blijft mijn verbruik binnen de normen. Ik beveel de powerbox aan iedereen aan.

    Anatole G., Lodève

     
    BMW 430i 252 pk: verrassend bij een laag toerental

    Ik heb wat nostalgie naar de 6 cilinder-in-lijnmotors, maar ik begrijp dat je met je tijd mee moet en de nieuwe milieunormen moet respecteren. Mijn BM reeks 4 (430i 252 pk) heeft zo 2 cilinders verloren. Ik heb mezelf dan maar een bak met 8 versnellingen cadeau gedaan en ook een van jullie powerboxen, aangezien jullie duidelijk op goede voet staan met de Beierse fabrikant (mooie referentie trouwens!). Bij een laag toerental is de motor echt verrassend en hij klimt probleemloos naar 6.500 toeren. De versnellingsbak is sneller, zacht, de sportmodus is ook echt sportief en de laatste versnellingen zijn iets minder lang. Kortom, bedankt!

    Geert M., (Zaltbommel)

     
    Mijn ervaring met powerbox op VW Golf 4.1.9 TDI 90 pk

    Een goede morgen aan het hele team van P-Tronic. Acht jaar lang heb ik met jullie powerbox op mijn Golf 4 1.9 TDI 90 pk gereden en ik heb er nooit het minste probleem mee gehad. Een waar genot om mee te rijden en een verbruik van slechts 5,5 l/100. Op een probleempje met de raambediening en met de motor van de ruitenwissers na (dat niets met jullie powerbox te maken had), ben ik altijd heel tevreden geweest over mijn auto met P-Tronic-uitrusting. Ik heb de powerbox er net opnieuw uitgehaald (Amai, niet eenvoudig om er zonder te rijden) omdat ik mijn Golf verkoop en ik wilde jullie vragen wat mijn powerbox nog waard is, mocht ik hem willen doorverkopen. Ik contacteer jullie later nog opnieuw om mijn volgende auto uit te rusten. Jammer dat jullie geen afbetalingen in schijven aanvaarden...

    Jean-Marc S., Loverval (België)

     
    BMW 118 d 143 pk: puur rijplezier

    Na 90.000 km met mijn BMW 118d 143 pk te hebben afgelegd, heb ik echt niets aan te merken op het pure rijplezier dat de P-Tronic powerbox mij verschaft. Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Ik ben er dan ook heel tevreden over.
 Binnen enkele maanden ga ik mijn nieuwe wagen kiezen, in functie van mijn P-Tronic.

    Mark (Assen)

     
    Veel lager verbruik op de Peugeot Boxer 3.0 HDi 177 pk

    Ik heb mijn bedrijfswagen gekocht toen hij al 84.000 km op de teller had. Ik leg veel grote afstanden af. Daarom was ik op zoek naar een oplossing om het verbruik te verminderen. Mijn concessiehouder heeft me uw powerbox verkocht (sorry maar ik hou er niet van om online te kopen). Ik had al diverse gelijkaardige systemen geprobeerd en was dan ook sceptisch. Maar nu de P-Tronic is gemonteerd, kan ik u wel mijn mening geven: Mijn verbruik is met 2,5 l gedaald. En als kers op de taart is mijn Boxer 3.0 HDI nu veel soepeler en kan ik dankzij zijn extra vermogen nu makkelijker in het verkeer laveren. Dit gevoel van veiligheid is onbetaalbaar. Ah ja, het enige minpuntje: uw product kost wel een bom duiten. Gelukkig geldt er een garantie van 5 jaar. Tot binnenkort,

    Dirk (Alkmaar)

     
    BMW 316d 116 pk: het vermogen van een 318d

    Ik wilde mezelf eindelijk eens een pleziertje gunnen en me een nieuwe auto cadeau doen. Toen ik hem zag, ben ik meteen voor de BMW 316d door de knieën gegaan. Wat rijgedrag, afwerking en geluiddemping betreft, heb ik er dan ook helemaal niets op aan te merken. Maar ik betreur mijn motorkeuze wel enorm. 116 pk, dat is echt niet voldoende. Ik was dus op zoek naar een oplossing en mijn concessiehouder heeft me een van uw reclamefolders laten zien. Ik heb hem geantwoord dat ik het wel eens wilde proberen en hij heeft de powerbox geïnstalleerd. Man, wat een hemelsbreed verschil! Eindelijk heb ik het gevoel volop van mijn investering te kunnen genieten. Mijn BMW trekt nu met plezier op. Op dat vlak zit ik minstens op het niveau van een 318d! Bovendien (en daar was ik wel wat bang voor) is de powerbox perfect compatibel met de automatische versnellingsbak, die ik al van bij het begin erg doeltreffend vond.

    Pierre S., Brussel

     
    Op een BMW 330e 252 pk: van 0 tot 100 in 4,95 s!

    Van zodra de P-Tronic powerbox onder de motorkap van mijn nieuwe BMW 330e zat, voelde ik hoe ik op alle versnellingen meer koppel had.
 Het gewicht van de hybridemotor wordt ruimschoots gecompenseerd door het vermogen van de powerbox. Ik heb de verschillende gebruiksmanieren uitgeprobeerd. Een zeer aangename, zachte kracht.
 Een kleine opmerking voor P-Tronic: de foto van de presentatiefiche kwam niet exact overeen met het product dat ik heb ontvangen (wel heel eenvoudig te monteren) en ze vermelden nooit iets over de chrono... Ik heb het voor mijn BMW dan maar zelf gedaan: van 0 naar 100 km/uur in 4,95 seconden!

    Peter (Overijse)

     
    Op BMW 535d : wat een raket!

    Goedenavond,
    Het inbouwen van de Powerbox is geslaagd (voor BMW 535d 272 pk). Ik ben zeer onder de indruk van de prestaties! Wat een raket. Een "andere auto" inderdaad. Bijna niet voor te stellen dat het zoveel scheelt in vermogen.
    Van de BMW garage hoorde ik dat het niet zoveel kwaad kan voor de motor, maar dat alles wat eerder slijt omdat er grotere krachten op komen te staan. Lijkt me een logisch verhaal. (…)
    Ik wil jullie bedanken voor de goede service en het geweldige product. Hartelijke groet,

    Frank W., WH Eemnes, The Netherland

     
    Schitterende ervaring met de P-Tronic !

    Bij deze wil ondergetekende U melden dat de P-Tronic tot nu toe volledig aan de verwachtingen voldoet. Het optrekken, als het "nodig" is geeft alle voldoening. We doen "nu-en-dan" de baan van bij ons naar 't zuiden, zo'n dikke 2000 km, we rijden dan o.a. de baan Spaanse grens lang Burgos over Madrid ... De auto is "normaal" goed geladen, met 2 tot 3 personen en U weet dat Burgos op een hoogte ligt die variëert op zo'n 1500 meter boven de zeespiegel ... hellingen kan men daar wel merken. We zijn benieuwd, doch hopen ook daar een meerwaarde in het rijcomfort. We zijn geen snelle, noch geweldige rijdens. We willen enkel het rijcomfort : om in veiligheid te komen & de hellingen "comfortabel" op te rijden.
Momenteel schitterende ervaring met de P-Tronic, die geeft meer "meerwaarde" !!! 
Met achtingsvolle groeten voor U en Uw bedrijf.

    Raph L., Brugge.

     
    Ik herkende mijn wagen niet!

    Ik heb een powerbox gekocht voor ik op vakantie ging. Ik had maar een Audi A3 1.6 TDI 90 pk en moest beladen vertrekken. Ik herkende mijn wagen niet! Wat een rijplezier! Bedankt en nog veel succes. 


    Paul M., Gerardmer.

     
    VW Golf V 19 TDI 90 pk: beter dan een BMW 120d

    Ik ben van een VW polo 1,9 tdi 100 pk op deze Golf 1.9 Tdi 90 pk overgeschakeld. Als ik de twee met elkaar vergelijk, moet ik zeggen dat de 90-versie veel kortademiger en luidruchtiger is. Ik heb P-Tronic's externe herprogrammatie van de motor uitgevoerd. Met zijn extra koppel en zijn ongedurigheid (zo heb ik het graag) lijkt het alsof mijn golf meer vermogen heeft dan mijn BMW 120D, die nochtans 177 pk heeft.
 Het materiaal is betrouwbaar en ik heb geen enkel probleem gehad.

    Peter D. (Hasselt)

     
    Powerbox BMW 318d 122 pk

    Ik ben de zeer tevreden eigenaar van één van uw powerbox gemonteerd op een BMW 318d 122 pk van 2006 bravo! (...) Hoedje af voor uw product.

    Bart J., Zutendaal

     
    Krachtig optrekken van de Audi A3 1.6 TDI

    Ik verwacht van mijn wagen dat hij comfortabel, betrouwbaar en zuinig is. Ik dacht dan ook dat de 110-versie van de Audi A3 ruimschoots aan die eisen zou voldoen. Maar bij het gebruik voelde ik bij een laag toerental te weinig soepelheid van het TDI-blok. Ik moest vaak schakelen. Daarom heb ik jullie P-Tronic powerbox gemonteerd. Hij maakt zijn aangekondigde prestaties zeker waar: hij heeft zuivere versnellingen en trekt krachtig op, zelfs met verschillende mensen aan boord.
 Wat het verbruik betreft, gaf de boordcomputer na de eerste volle tank 5,8/100 km aan.
 Een tevreden klant!

    Bob R. (Delft)

     
    Goed dienst-na-verkoop

    Bedankt bij voorbaat en mijn felicitaties voor de ernst van uw dienst-na-verkoop.
U bent een goede verdediger van het merkimago en het product van de firma.

    Koen S., Apeldoorn.

     
    Powerbox op een Toyota RAV4 2.0 D4D 116 pk.

    Met uw powerbox is mijn Toyota RAV4 2.0 D4D toegenomen tot 142 pk en 320 Nm koppel en ik kan u vertellen dat het heel hard duwen is en dit alles zonder de lineariteit van de motor te verliezen. Er is niets veranderd in de turbodruk, alleen het mengsel is aangepast zodat mijn dealer mijn auto blijft garanderen. Ik ben zo tevreden dat ik direct een powerbox op mijn kleine Yaris heb gezet voordat hij de Toyota-garage verlaat.

    doc_mike, lees op het rav4team.com/ forum.

     
    VW Bora : een liter monder !

    Geweldige powerbox! Ik heb ‘m 3 maanden geleden in mijn VW Bora geplaatst. In het begin trok ik snel op, maar nu ben ik gekalmeerd. Ik verbruik ongeveer 1 liter minder. 


    Stijn P., Hasselt.

     
    Mercedes 200 CDI of 220 CDI ?

    Ik heb lang getwijfeld tussen een Mercedes 200 CDI en 220 CDI. Toen ik me informeerde besefte ik dat het enige verschil de programmering is van de injectie. Ik heb dus het kleinere model gekocht en een powerbox. In plaats van 2.200 EUR voor het hogere model, heb ik er slechts 530 uitgegeven voor hetzelfde resultaat. 


    Carlo W., Luxembourg.

     
    Nu functioneert hij weer

    Ik heb naar uw helpdesk gebeld met de melding dat mijn box niet werkte. Men heeft hem binnen de 48 uren vervangen. Nu functioneert hij weer. Bedankt. 


    Raoul D, Charleroi.

     
    Citroën C4 : voor mij was brandstofbesparing lucht

    Voor mij was brandstofbesparing lucht (Citroën C4 1.6 HDi 90 pk) . Maar ik verbruik nu bijna 1 liter minder per 100 km. 


    Jules F., Waver.

     
    Powerbox op Kia Sorento2.5 CRDI

    Ik ben een gelukkige eigenaar van een Kia Sorento, ik woon in een warm land en rijd constant met airco. Het verbruik is navenant, maar het is aangenaam. Ik heb de wagen drie maanden geleden gekocht, heb 6000 km op de teller en ben zeer tevreden. Ik heb een controle gehad op 1000 km en een onderhoud op 5000 (olie en controle), voor een factuurbedrag van 159 euro. Je moet weten dat de motor 8,2 liter olie bevat met filter. Dit is misschien veel, maar is ook een bewijs van veiligheid. De frequentie van het onderhoud is de volgende: 1000 – 5000 – 15000 – en dan iedere 15000. DeKia Sorento is nog aangenamer geworden nadat ik een P-Tronic box heb gemonteerd (www.ptronic.com). Ik moet de motor niet langer aansporen om hem te laten vooruitgaan in moeilijke omstandigheden. De wagen rijdt zelf, in totale stilte. De versnellingswisselingen zijn vlotter en progressief. Je gaat van 0 naar 100 zonder bijna te versnellen, en zeer vlug. De versnelling gebeurt met kracht en de vierde gaat zeer snel terwijl je lang in tweede en derde kunt blijven. Dieselmotoren zijn niet brutaal. Je moet er rustig mee rijden en de onderhoudsbeurten nauwgezet volgen. De powerbox is geen competitieaccessoire, maar geeft meer rijplezier en zorgt voor een indruk van rustige kracht. Hij staat ook toe om brutale chauffeurs stof te doen happen. Tot binnenkort. 


    Martin, zuiden van Frankrijk.

     
    Mening over de Ranger Wildtrack 2.0 213 pk powerbox

    Ik kreeg de doos voor mijn Ranger Wildtrack 2.0 biturbo 213 pk. Zeer eenvoudige aansluiting van de verschillende connectoren dankzij uw geïllustreerde handleiding en het beroemde verschil in prestaties ten opzichte van het origineel. Ik had niet verwacht dat ik zoveel koppel zou kunnen krijgen. Dit is zeer nuttig in mijn zeer heuvelachtige omgeving! Bedankt en tot de volgende keer!

    Orst M., Zirl

     
    Mijn Mercedes e220 cdi 143 pk getransformeerd in een gevechtsvliegtuig

    Ik heb een P-tronic powerbox geïnstalleerd op een mercedes e220 cdi 143 pk. De auto werkt echt goed. Het is een gevechtsvliegtuig! Ik krijg meer motorkoppel en vooral een lager dieselverbruik van bijna een liter. Ik heb absoluut geen spijt van de aankoop van dit tip-top product. Dankzij het P-tronic team zijn jullie echte profs.

    Alain L, Besançon

     
    3 voordelen op Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

    Ik heb drie belangrijke positieve punten na de installatie van mijn P-Tronic tuningbox op mijn Grand Cherokee 3.0 CRD 250 pk. 1/ De start is doortastender met een onmiddellijke reactie op de versnelling 2/ Ik heb meer motorflexibiliteit bij lage toerentallen (onder 1500 toeren) 3/ Ik merk een aanzienlijke verbruikswinst: de box laat me toe om van 11,3l naar 9,6l/100 km te gaan.

    Claude B., Petit-Bourg

     
    De effecten van meervoudige verbindingen op Golf VII 1.5 TSI 150 pk

    Omdat ik met een TDI van 140 pk erg blij was, dacht ik naïef dat deze TSI 150 mijn golf7 in een andere dimensie zou brengen. Grote fout. Ik denk dat ik je niet hoef uit te leggen hoe plat deze kleine 1,5 is. Nou, WAS plat, want met je chip, is het echt, echt beter. Ik zou graag een vergelijking willen maken met een reprog, maar het feit dat de doos ingrijpt op het niveau van de aanzuiging en de nokkenas draagt zeker bij aan de vergelijkbare efficiëntie die je kunt zien in de cijfers. Kunt u dat bevestigen? In ieder geval, de sensaties zijn er! Er is geen vergelijking met de powerbox van een ander merk dat ik voor de jouwe kocht, die veel goedkoper was, maar die een echte oplichterij was !!!

    Theo, Saint-Dizier

     
    De powerbox die de Toyota Hilux 2.4D 150 pk ontwaakt

    Ik voel grote sensaties met uw powerbox op mijn Toyota Hilux 2.4D die ik erg ondermaats van afkomst vond. Vroeger had ik een DMax die al zwak was, maar de Hilux 2.4 is nog erger. Ik heb gekozen voor deHilux die ik comfortabeler vind dan de concurrerende pick-ups die ik heb getest. Ik had gehoord dat het misschien snel uit zou komen in 2.8, maar omdat ik snel moest beslissen, kocht ik de 2.4 D toch. Blij dat ik de oplossing heb gevonden om hem "wakker te maken". Met de 200 pk en 500 Nm van de box is het niet meer hetzelfde!

    Emile S., Agen

     
    Een ander perspectief voor de Hilux VIII D4D 150 pk

    Ik rijd al heel lang in een Toyota Hilux. Ik had niet alleen goede dingen gehoord over de laatste versie (met de 2.4 D4D 150 pk) maar ik wilde mijn gewoontes niet veranderen. Grote fout! Zachte motor, gebrek aan vissen, een kat. Ik heb er met mijn dealer over gesproken, die bevestigde dat het probleem door veel gebruikers aan de orde werd gesteld en hij adviseerde me uw powerbox. Hij heeft het voor mij geïnstalleerd en het verschil is duidelijk. Ik heb het gevoel dat ik mijn motor heb veranderd. Zelfs de automatische versnellingsbak is meer reactief. Het is geweldig!

    Hervé S, Fleurus

     
    Mening over de Renault Clio 0.9 TCE-powerbox

    Als gepensioneerd verkoper heb ik besloten mijn Renault Clio Diesel te vervangen door een nieuwe benzineversie, de 0,9 TCE. 
Wetende dat het vermogen van deze laatste beperkt is tot 90 pk en 135 Nm koppel, was mijn keuze niet gemakkelijk.
 Dankzij uw P-Tronic-systeem heb ik een motor gevonden met veel koppel, die flexibel is en heel aangenaam om te rijden.
 Dank aan het hele P-Tronic team! PS: Ik heb je site aanbevolen aan mijn zwager.

    Francis F., Chatenay Malabry (Frankrijk)

     
    Efficiënt versnellen met een Golf 4 1.9 TDI 101

    Sinds 3 jaar heb ik een motorherprogrammatie van P-Tronic op een Golf 4.1.9 TDI 101. Ik ben er echt supertevreden over. Een zeer betrouwbaar product. En de versnellingen zijn erg efficiënt. De turbo klinkt mooi, goede koppel. Het verbruik daalt met bijna 1 liter.
 Ik bestuur mijn wagen nu met het grootste gemak, zelfs met 5 mensen aan boord.
 Een echte aanrader.

    Floris (Venlo)

     
    Seat Ibiza 1.2 TDI 75 pk: een duidelijk verschil

    Oorspronkelijk 75 pk op mijn Ibiza (1.2 TDI), da's niet veel… Als ik wil inhalen, moet ik terugschakelen en op snelheid komen. 't Was soms nipt. Daarom heb ik besloten jullie veelbesproken systeem te monteren. Het verschil is duidelijk: reactietijd van de turbo, geruststellend schakelen. Wat verbruik betreft, is er geen verschil. Volgens jullie zou het verbruik dalen, maar ik veronderstel dat het verbruik van mijn1.2 TDI moeilijk nog beter kan. Na 2 jaar heb ik de powerbox in garantie teruggestuurd (ik merkte het effect er niet langer van). Drie dagen later had ik al een nieuwe ontvangen! Bedankt voor jullie professionaliteit.

    Olivier (Gouda)

     
    VW Golf 7 1.4 TSI 125 pk: een reële verbetering!

    Vroeger had ik een GOLF 6 140 TDI maar aangezien ik niet langer meer dan 20 000 km/jaar afleg, ben ik overgeschakeld op een benzine. Ik heb voor een golf 7 TSI 125 pk gekozen. Over het geheel genomen, reageert de motor goed. Maar met 25% extra dankzij een chip van het merk P-Tronic, heb ik nu een wagen die zelfs op de kleinste wenk reageert! Ik voel duidelijk een reële verbetering, ik speel nu echt een niveautje hoger want de motor reageert nu heel precies. En ondanks dat grotere vermogen, verloopt alles erg aangenaam en stil. Getest op snelwegen en kleine landweggetjes. Hij schokt niet, hij blijft niet hangen bij sterk versnellen en er is geen zwarte rook te zien. Het verbruik is met een halve liter gedaald. Ik hoop dat mijn opinie u kan helpen bij het maken van uw keuze...

    Marcel (Liers)

     
    Een Skoda Superb 1.6 TDI 120 en een veiliger gevoel

    Ik heb mijn nieuwe Skoda Superb 1.6 met 120 pk meteen met P-Tronic motorprogrammatie laten leveren. Ik wilde onmiddellijk profiteren van die 156 pk die jullie voor deze 4 cilinder aanbieden, zonder de prijs van een dure TDI te hoeven betalen.
 Direct de weg op voor een eerste indruk: Mijn Skoda rijdt verrassend soepel. De maximumkoppel van 311 Nm is verkrijgbaar vanaf 1.400 tpm, waardoor je stevig kan optrekken en vooral op de opritten en bij het inhalen veilig kan versnellen.

    Patrick P. (Oostende)

     
    BMW 420d 163 pk: 46 pk extra

    Omwille van fiscale redenen (ik woon helaas niet langer in Vlaanderen) heb ik geopteerd voor de (Belgische) versie van de 420d van 163 pk met "Sportpack". Hij zag er goed uit, maar er zit geen pit in. Volgens BMW heeft hij vanaf 1.750 toeren een koppel van 380 Nm, maar daar merk ik achter het stuur niets van. Ik kende P-Tronic al omdat mijn broer daar klant was, maar ik was absoluut tegen het idee om iets aan mijn motor te veranderen. Vroeger heb ik eens een motor uit een 5 reeks laten herprogrammeren en daarna ben ik verschillende keren op de autosnelweg mee in panne gevallen. Ook het systeem van die powerbox sprak mij niet echt aan. Maar ik heb het toch willen proberen. Aangezien ik al over P-Tronic had gehoord, heb ik dan maar voor dat merk gekozen. Op hun website geven ze 51 pk door. Met een sportief chassis als het mijne, had ik er liever 100 gehad! Bon, ik installeer de powerbox en alles werkt. Geen lichtjes op het dashboard die gaan flikkeren. Ik start en ik moet toegeven dat je het verschil van bij de eerste meters al voelt. Nadat ik er een week mee had rondgereden, heb ik door een concurrent bij mij in de buurt een vermogentest laten uitvoeren. Het verdict: + 46 pk en + 99 Nm. Dat is slechts iets minder dan wat wordt beloofd. Ik heb net de kaap van de 40.000 km overschreden en er is geen vuiltje aan de lucht.

    Michel (Marche-En-Famenne)

     
    Mijn VW Jetta 1.4 TSI 150 pk is een sportwagen geworden

    De TSI 150 van mijn Jetta is een beetje flauwtjes (dat is mijn persoonlijke mening). Bij overbelasting waagde ik het soms niet om in te halen, om veiligheidsredenen of gewoon om mezelf niet belachelijk te maken.
Ik heb voor de optie R-Line gekozen omdat die vrij sportief was maar ondanks de turbobenzinemotor is het toch eerder een stadswagen dan een sportwagen.
Maar het is een bedrijfswagen dus ik kan de motor niet laten herprogrammeren.
Mijn VW-concessiehouder vertelde me dat P-Tronic regelmatig wagens van zijn klanten uitrust. En op af en toe een klein afstelprobleempje na, zei hij dat zijn klanten altijd zeer tevreden zijn. Aangezien ik van nature nogal sceptisch ben, heb ik eerst op hun website nog wat meer informatie gezocht en dan heb ik de P-Tronic gekocht (in België geproduceerd). Voor mijn Jetta: + 48 pk en + 77 Nm.
Ik heb de kit goed ontvangen. In enkele minuten was hij geïnstalleerd (montageplan in 4 talen). Na amper 200 m was het resultaat al verbluffend! Hij houdt goed in de bochten, is soepeler aan een laag toerental en zelfs met 5 personen aan boord voel ik me nu echt alsof ik met een sportwagen rij. Ondanks het verhoogde vermogen, is het verbruik met de extra koppeling zelfs lichtjes gedaald. Ik heb trouwens een collega die jullie binnenkort zeker ook voor zijn Audi zal contacteren.

    Salko H. (Kopenhagen)

     
    VW Polo 1.2 TSI 110 pk: optrekken als geen ander

    Mijn eerste P-Tronic gekocht en absoluut niet ontgoocheld. Mijn Polo 1.2 TSI 110 trekt uitstekend op (als een 150 pk). Met een volle tank rij ik nu 900 km. Mijn vorige wagen was een 130. 110 benzine, da's maar slapjes…
Ik raad iedereen aan een paar euro in een P-Tronic te investeren!

    Andreas J. (Athene)

     
    In alle veiligheid op de VW Passat 1.6 TDI 120 pk

    Ik heb altijd "als een goede huisvader" gereden. Ik zoek dus geen racekar maar gewoon een veilige en comfortabele wagen. Met 3 kinderen aan boord merk ik vaak dat de pk koppel miste en ik me daarom niet echt op mijn gemak voelde in mijn Passat 1600 TDI 120 pk. Ik moest dus of een oplossing vinden, of van auto veranderen... Na veel zoeken, stond ik voor het dilemma: herprogrammatie van de motor of een powerbox... Om te vermijden dat ik mijn garantie kwijtspeelde, heb ik dan voor uw merk gekozen. Jullie hebben een goede reputatie en jullie zijn gekend in het VW-netwerk. In 2 minuutjes was de powerbox geïnstalleerd en van bij de eerste meters voelde ik al dat het goed zat! Ik ben erg tevreden met het resultaat en voel me 100% veilig! Ik wilde eigenlijk ook van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of jullie misschien een commerciële toegeving kunnen doen voor de Mini van Betty... Alvast bedankt voor jullie antwoord en aarzel niet om mijn mail op jullie website te publiceren!

    Filip A., Rotterdam

     
    Een BMW 318d GT 136 pk die een M-versie is geworden

    Over het algemeen was ik eigenlijk vrij tevreden over het vermogen van mijn F30 318 D GT 2.0 met 136 pk (automatische bak met 8 versnellingen). Een klein nadeel vond ik dat de overbrengingen van de versnellingsbak te lang waren, wat tot loom schakelen leidde.
 Een vriend van mij, die bij BMW in Bornem werkt, heeft me dan over jullie verteld en zei dat jullie al meer dan 15 jaar lang BMW's uitrusten. Ik ben op jullie website gaan rondsnuffelen. Daarna heb ik een aantal mails met Filip uitgewisseld en heb ik me laten verleiden.
 En nu heb ik de indruk met een M-versie te rijden, maar met nog meer souplesse. Aangezien ik nooit problemen met mijn P-Tronic heb gehad, kan ik geen oordeel geven over de dienst na verkoop.
 Tot nu toe ben ik zeer tevreden!

    Christophe (Mariakerke)

     
    De BMW 535d 299 pk rijdt nu echt lekker

    Beste,
    Het is inmiddels gelukt. Ik ben erg blij met het resultaat. De BMW 535d 299 pk rijdt nu echt lekker en het scheelt een hoop pk’s.

    Marcel B., Laren (Nederland)

     
    Met de P-Tronic is mijn Megane dci 110 niet te stoppen!

    De 110-motor van mijn Megane is te lineair, hij trekt traag op en de versnellingsbak blijft wat hangen.
Na enkele weken heb ik mij een tweedehandse powerbox van P-Tronic aangeschaft. Voordien was die op een Clio 1,5 dci gemonteerd.
In een mum van tijd was hij heel discreet in het motorvak geïnstalleerd.
 Met zijn P-Tronic is mijn Megane is niet meer te stoppen...

    Chris Q. (Boom)

     
    Powerbox op Opel Insignia 2.0 CDTI: een volledig andere wagen

    Hallo, Mijn Opel Insignia 2.0 CDTI 130 pk is nu al 3 jaar met jullie ptronic-powerbox uitgerust en ik ben er zeer enthousiast over. Vermogen en koppel zijn beide super. Sinds ik de powerbox heb, rijd ik precies met een andere auto. Ik wilde jullie hiervoor gewoon bedanken.


    Michael H., Brussel

     
    BMW 320i 184 pk: mijn 4 cil. staat te trappelen!

    De powerbox is echt een groot voordeel. Hij was heel eenvoudig op mijn BMW 320i 184 pk te installeren, met een duidelijk montageplan en standaard aansluitingen. De oorspronkelijke instellingen lagen mij persoonlijk niet. Ik heb daarom contact opgenomen met jullie (uiterst sympathieke) technische dienst en die hebben me een kleine aanpassing voorgesteld. Ik ben zeer tevreden over het product en over de service. De maximumkoppel komt heel snel vrij. Het is altijd aangenaam rijden. En mijn 2 L 4 cilinders kan niet wachten om ertegenaan te gaan! Je hoeft niet langer in een 328 i te investeren om power te voelen! Nog een laatste opmerking: mijn verbruik komt overeen met de waarden van een BMW. In werkelijkheid verbruikte ik zonder de P-Tronic powerbox een liter meer.

    Carl (Amsterdam)

     
    In mijn huidige en mijn vorige Volvo S60

    Mijn huidige en mijn vorige volvo S60 waren allebei voorzien van p-tronic powerbox, ondanks common rail motor.
Uiterst tevreden van, vermogen en koppel stijgen, verbruik zakt. Enorm soepel rijden. (...) 
In totaal al 180 000 km met box gereden zonder de minste problemen.

    Thor, www.autoforum.be

     
    Korte getuigenissen over P-Tronic.

    Bedankt voor de ernst waarmee mijn dossier behandeld werd.

    Frédéric B., Evry.

    Gefeliciteerd met uw site: heel knap en zeer uitgebreid!

    Pierre J., Viesville.

    Een goede chip. Bedankt. 


    André, Profondeville.

     
    Bedankt voor de snelle verzending !

    Ik zou u willen bedanken voor de snelle verzending van de diesel chip. (...) Bedankt voor uw uitstekende service!

    Bertrand P., Witry-les-Reims.

     
    Zeer tevreden over het resultaat

    Gisteren mijn cptcn04 in mijn mercedes ml gestopt en ik ben zeer tevreden over het resultaat. Bedankt voor de snelle afhandeling.

    Thomas D. Zottegem

     
    Ik zal uw diensten aanprijzen...

    Uw dienst-na-verkoop is van opmerkelijke kwaliteit. Ik zal zeker een beroep doen op u voor een nieuwe aankoop en ik zal uw diensten aanprijzen in mijn omgeving.

    Bruno P., Dole.

     
    Ik ben geen blondje!

    Ik was een beetje bang om de chip zelf te installeren omdat ik een nul ben in techniek (al ben ik geen blondje!) maar het is me makkelijk gelukt. De handleiding met foto’s is erg helder. En het werkt prima. Bedankt. 


    Vanessa T., Geldenaken.

     
    Een Alfa Romeo 156 met een powerbox

    Ik heb een tweedehandswagen gekocht met een P-Tronic powerbox. Ik het begin was ik wat bang om ermee te rijden en ik heb hem na enkele weken laten demonteren. Daarna had mijn wagen (een Alfa Romeo 156) heel wat minder punch en verbruikte meer! Ik heb hem terug laten plaatsen en nooit meer problemen gehad. 


    Rudy D., Brussel.

     
    Opel Vivaro DTI met powerbox

    Mijn Vivaro was een beetje beperkt op het vlak van vermogen, vooral beladen. Dankzij de P-Tronic kit heeft de wagen meer ademruimte, vooral op hellingen. Er is ook meer koppel, wat ik vooral aangenaam vind voor het rijden in de stad.

    Christophe G., Verviers.

     
    Een verschil bij versnellingen

    De topsnelheid verandert niet maar men voelt wel een verschil bij versnellingen. 


    Guillaume S., Parijs.

     
    Ik voel me zekerder

    Ik heb zopas uw product in mijn motorhome (Fiat Ducato 2.3 JTD 131 pk) geplaatst. Ik heb me laten helpen door een vriend omdat ik zelfs niet in staat ben om mijn koffer te openen, maar hij klaarde klus in 5 minuten. Het rijplezier is voor mij nu geweldig en ik voel me ook zekerder omdat ik voel dat ik over een zekere reserve aan vermogen beschik. 


    Luc F., Kontich.

     
    VW Golf : meer dan 100.000 km

    Ik wil u gewoon zeggen dat ik vier jaar geleden een box heb gekocht. Ik heb er meer dan 100.000 km mee gereden. U kunt een exemplaar klaarleggen voor de nieuwe Golf VII 1.6 TDI 105 pk die klaarstaat bij mijn concessiehouder. 


    Stéphane R., Brussel.

     
    Saab 9-3 : van 150 naar 194 pk!

    Ik rijd ieder jaar 80.000 km met mijn Saab 9.3 en ik heb de P-Tronic chip gekocht omdat ik naar verluid brandstof zou kunnen besparen. Ik heb de box zelf geplaatst en na 6 maanden (41.000 km), had ik hem al terugverdiend. Dan spreek ik nog niet eens over de vermogenstoename: van 150 naar 194 pk. Fenomenaal!

    
Franck H., Oostende.

    © P-Tronic - Avenue Andromède, 12 - B-4802 Heusy - België

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.