• Zoek een box :
  • Zoeken
  • De VW Sharan maakt de overgang naar Common Rail

    vw sharan Wie dacht dat de Sharan zou verdwijnen, heeft zich sterk vergist. Na 15 jaar goede en trouwe diensten treedt de grote VW monovolume in zijn 2de fase. Er is geen sprake van revolutie, maar er zijn toch enkele opmerkelijke wijzingen. De buitenafmetingen zijn beduidend groter. Hij is 22 cm (4,85 m) langer en 9 cm (1,9 m) hoger. Paradoxaal leidt de toename van de omvang niet tot een grotere laadruimte. Deze daalt met 312 l (2,298 l).
    De herwerking van het radiatorrooster brengt de Sharan duidelijk dichter bij de Golf. De toegang tot de achterzitplaatsen wordt vergemakkelijkt met schuifdeuren, waarvan de bediening in optie elektronisch kan gekozen worden. Verschillende andere oplossingen worden modulair aangeboden.
    Andere evolutie: de dieselmotoren van de Sharan zullen voortaan Common Rail inspuiting gebruiken. De 2.0 TDI zal in België te verkrijgen zijn voor 136, 140, 163 en 170 pk. De geïntegreerde Start&Stop en NOx-filter zullen het verbruik van de 2.0 TDI drukken tot 5,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 143g/km.

    © P-Tronic - Avenue Andromède, 12 - B-4802 Heusy - België

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.