Met zijn presentatie op het Salon van Peking komt de Mercedes GLK tegelijkertijd met de Audi Q5 aanzetten om de BMW X3 het vuur aan de schenen te leggen. Een driehoeksverhouding die weleens veel stof zou kunnen doen opwaaien gezien het beloofde succes voor dit soort SUV en de argumenten van de verschillende protagonisten. De Mercedes GLK heeft eerst en vooral een vierwielaandrijving. Maar ook een verzorgde cockpit met comfortelementen overgenomen van de M- en S-Klasse. Gesteund door een multiplaatkoppeling, past de Agility Control ophanging zich aan aan de rijomstandigheden. Het off-road pack omvat een bediening die inwerkt op de actie van het ESP, van de gaspedaal en de 7G-Tronic vernsellingsbak. Waarmee de GLK het meest strijdvaardig voor de dag komt van het Duitse trio. Het motorenprogramma voorziet twee V6-benzines en twee turbodiesels. De instapmotorisatie is de 220 CDI BlueEfficiency van 170 pk en 400 Nm. Vervolgens is er de 320 CDI van 224 pk en 540 Nm. Twee gekende motoren die P-Tronic uitrust met digitale powerboxen van de laatste generatie. |
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.