Kw | pk | Nm | |
---|---|---|---|
Serie | 135 | 184 | 290 |
P-TRONIC | 174 | 237 | 375 |
Winst | 39 (29%) | 53 (29%) | 85 (29%) |
Omwille van fiscale redenen (ik woon helaas niet langer in Vlaanderen) heb ik geopteerd voor de (Belgische) versie van de 420d van 163 pk met "Sportpack". Hij zag er goed uit, maar er zit geen pit in. Volgens BMW heeft hij vanaf 1.750 toeren een koppel van 380 Nm, maar daar merk ik achter het stuur niets van. Ik kende P-Tronic al omdat mijn broer daar klant was, maar ik was absoluut tegen het idee om iets aan mijn motor te veranderen. Vroeger heb ik eens een motor uit een 5 reeks laten herprogrammeren en daarna ben ik verschillende keren op de autosnelweg mee in panne gevallen. Ook het systeem van die powerbox sprak mij niet echt aan. Maar ik heb het toch willen proberen. Aangezien ik al over P-Tronic had gehoord, heb ik dan maar voor dat merk gekozen. Op hun website geven ze 51 pk door. Met een sportief chassis als het mijne, had ik er liever 100 gehad! Bon, ik installeer de powerbox en alles werkt. Geen lichtjes op het dashboard die gaan flikkeren. Ik start en ik moet toegeven dat je het verschil van bij de eerste meters al voelt. Nadat ik er een week mee had rondgereden, heb ik door een concurrent bij mij in de buurt een vermogentest laten uitvoeren. Het verdict: + 46 pk en + 99 Nm. Dat is slechts iets minder dan wat wordt beloofd. Ik heb net de kaap van de 40.000 km overschreden en er is geen vuiltje aan de lucht. Michel (Marche-En-Famenne)
Goedenavond,Het inbouwen van de Powerbox is geslaagd (voor BMW 535d 272 pk). Ik ben zeer onder de indruk van de prestaties! Wat een raket. Een "andere auto" inderdaad. Bijna niet voor te stellen dat het zoveel scheelt in vermogen.Van de BMW garage hoorde ik dat het niet zoveel kwaad kan voor de motor, maar dat alles wat eerder slijt omdat er grotere krachten op komen te staan. Lijkt me een logisch verhaal. (…)Ik wil jullie bedanken voor de goede service en het geweldige product. Hartelijke groet, Frank W., WH Eemnes, The Netherland
Na 90.000 km met mijn BMW 118d 143 pk te hebben afgelegd, heb ik echt niets aan te merken op het pure rijplezier dat de P-Tronic powerbox mij verschaft. Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Ik ben er dan ook heel tevreden over. Binnen enkele maanden ga ik mijn nieuwe wagen kiezen, in functie van mijn P-Tronic. Mark (Assen)
1. Verwijder de motorkap en lokaliseer de 4 injectoren.
2. Verwijder de 4 pluggen en sluit deze aan op de box.
3. Sluit de box aan op de + en de – van de batterij.
4. Zet de box vast in de motorruimte.
1. Verwijder de motorkap en lokaliseer een stekker.
2. Knijp en verwijder deze stekker.
3. Maak de koppeling met de pluggen van de box.
4. Plaats de box in de motorruimte.
1. Verwijder de motorkap en okaliseer een stekker.
2. Schuif de schuifregelaar en verwijder de stekker.
3. Maak de koppeling met de pluggen van de box.
4. Zet de box vast en herplaats de motorkap.
1. Verwijder de motorkap en lokaliseer een ronde stekker.
2. Trek de ratel en draai de stekker om deze te verwijderen.
3. Maak de koppeling met de pluggen van de box.
4. Koppelen aan de batterij en de powerbox vast zetten.
1. Lokaliseer 2 toegankelijke stekkers op de motor.
2. Verwijder de eerste en sluit de box erop aan in serie.
3. Herhaal deze aansluiting met de tweede stekker.
4. Plaats de box in de motorruimte.
De bestellingen via deze website worden behandeld zodra de betaling gevalideerd is. De verzending van de powerbox per koerierdienst (TNT) wordt overal ter wereld gratis aangeboden.
Als u niet 100% tevreden bent of als het product defect raakt in de eerste veertien dagen na ontvangst, dan mag u het terugsturen voor een terugbetaling of vervanging.
Aanbieding -15 %
Gratis levering
Herprogrammeerbare box
Verhoogde betrouwbaarheid van de motor
Oorspronkelijke stekkers
5 jaar garantie
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met.